Fraser Island - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ruud Heuvel - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ruud Heuvel - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Ruud

30 Maart 2014 | Australië, Airlie Beach

Hey what's up buddy!!?

Na enige afwezigheid ligt hier wederom een kersvers reisverslag voor u klaar, ditmaal vanuit het subtropische Airlie Beach. De afgelopen maand heb ik ruim 1900 kilometer gereisd! Na Brisbane heb ik verschillende plaatsen aangedaan, waaronder Noosa, Rainbow Beach, Hervey Bay, Town 1770, Airlie Beach en Magnetic Island. Gedurende deze reis heb ik wederom veel meegemaakt. Over deze trip zal ik je spoedig meer vertellen via een extra verslag. In dit verslag lees je iets over mijn trip op Fraser Island. Enjoy!!

Fraser Island
Ruim een week geleden ben ik naar Rainbow Beach gegaan. Vanuit hier zou ik deelnemen aan een groepsreis naar Fraser Island. Aan de Eastcoast zijn er twee bekende tours die je moet doen tijdens je trip, namelijk Fraser Island en Whitsunday Islands. Op dit (Fraser) eiland zouden we drie dagen gaan rondtrekken per 4x4 jeeps en kamperen in de wildernis. Met een groep van 32 backpackers, verdeeld over vier jeeps vertrokken naar het eiland. Mijn wagen werd vertegenwoordigd door acht personen, afkomstig uit Duitsland, Zweden, Spanje en Ierland. De tour was een offroad-trip waarbij we allerlei mooie plekken gingen bezichtingen op een prachtig eiland. Denk hierbij aan meren, rivieren, bergen en uiteraard stranden. Zodra we aankwamen bij deze bezienswaardigheden was iedereen vrij om wat te doen. Meestal gingen we zwemmen, zonnen of simpelweg een beetje lol trappen. Gelukkig was het een leuke groep dus er was altijd wel iets te doen, te zien of te lachen.
De eerste dag trokken we hoofdzakelijk door het binnenland. We bezochten een prachtig meer waarin we gingen zwemmen. Echter na een half uur ging het regenen. Hierdoor waren we genoodzaakt om snel terug in de auto te stappen en te vertrekken. Door de regen werden de paden ruiger en ruiger wat uiteraard nog leuker was om doorheen te scheuren. Overigens was de trip niet zonder enig risico. Gedurende de tocht kwamen geregeld auto's tegen die vast zaten of waarvan bijvoorbeeld een as was afgebroken. Gelukkig hadden wij een gids bij die wist welke kant we wel en niet op moesten. Per walky talky werden we op de hoogte gehouden van de route en tips tijdens het rijden. De eerste dag zaten we helaas in zijn leadercar waardoor we niet mochten rijden.

Na een wilde rit kwamen we s'avonds eindelijk aan bij de camping. Dit bleek echter een aboriginal-camping te zijn, die werd gerund door hippies. Alles was volledig 'down to earth'. De Australische bevolking is erg trots op hun land en gaan hier dan ook erg bewust mee om. Als er een groep vogels zit laat men deze met rust zonder er een steen heen te gooien of er per auto langsaf te scheuren. Ook als iemand een papiertje laat vallen, gaan ze er achteraan totdat dit netjes in de prullenbak ligt. Hier zou Nederland/ Europa nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Als mens ben je ook onderdeel van deze aardkloot, dus eigenlijk erg logisch dat je hier ook bewust mee omgaat. Nou, dat hebben we geweten ook!:)

S'avonds moesten we koken met ons groepje. Dit was erg gezellig maar vooral hilarisch. Tijdens zo'n aangelegenheid merk je dat verschillende nationaliteiten totaal verschillende opvattingen hebben over koken. Ik heb dan ook met een slappe lach een discussie gevolgd tussen een Zweed en een Ier, hoe we ons gerecht zouden maken. Daarnaast moesten we koken op een klein, roestig kookstelletje, mogelijk afkomstig uit WOII. Iedere groep kreeg wat oude pannen en servies. Dit was een hoop oud ijzerwerk wat roetzwart zag. Schoonmaken was onmogelijk want er was geen zeep en de sponsjes die (al zo'n 15 jaar) aanwezig waren, bleken pikzwart. Het was duidelijk: 'back to basic'. Dit vond ik super leuk! Aangezien het leven in hostels soms afzien is, was dit nog een stapje verder. Vooral het douchen was een erg bijzondere ervaring. Het was vrij apart om smorgensvroeg naakt in een open toilethokje te douchen terwijl heel de camping langs komt om zich op te frissen. Maarja, why not!!:) Tot mijn verbazing merkte ik dat de dames wel heel vaak langs kwamen lopen. Wellicht omdat ze vergeten waren door te trekken, maar waarschijnlijk om wat Nederlandse billen te checken:). Gelukkig waren er enkele 'primitieve' voorzieningen zoals douches, wc's en een keuken. Dit was niet meer dan een hoop oude zooi, maar toch was het uiterst prima. Voorheen moest men zich wassen in de zee en een gat graven zodra men naar de wc moest. Ik kon er de humor wel van inzien en heb me dan ook erg van genoten.

De trip stond naast het offroad avontuur ook bekend om de gezellige feesten. Elke avond was het feest! Alle groepen verzamelde zich rondom het kampvuur om te drinken en te chillen. Later op de avond was er een 'disco' op een kioskje, wat erg gezellig was. Toen we met onze groep aan het chillen waren bij het kampvuur werd ik echter spontaan verast. Plotseling stonden er twee vrienden uit Engeland voor me neus. Deze gasten had ik leren kennen in Brisbane. Gedurende mijn reis ben ik hen op verschillende plaatsen tegen gekomen en met hen op stap geweest. Ook deze keer kon ik er niet aan ontkomen. Ze namen me mee naar hun kamp op de camping. Daar waar het feest bij ons net op gang kwam, was het daar volop bal! In dit kamp waren ook verschillende andere mensen die ik onlangs tijdens mijn trip had ontmoet. Iedereen danste op de tafels en de Goon (wijn) vloog door de lucht. Hier zijn we eens flink doorgezakt. Dit was een onvergetelijke avond die onwijs gezellig was!

De dag erna vertrokken we vroeg om de reis te vervolgen. We gingen o.a. naar de 'Champagne Pools', een groot meer in de bergen en een scheepswrak. Ik had de eer om als eerste te gaan rijden. Dit was tenslotte het leukste vande hele reis door het eiland. We waren dan ook vastberaden om dat scheurijzer eens flink op z'n staartje te trappen en eens flink af te raggen. Dit was echt geniaal! Het was zo'n 30 graden, de lucht was blauw en sfeer in de wagen was pefect! Daar ging ik dan.. paraderend langs de helder blauwe kustlijn in mijn ijzersterke bolide. Armpje uit het raam, keiharde rock- housemuziek uit de speakers en genieten van de prachtige oceaan en het kilometers lange strand. Na ongeveer een uur te hebben gereden gingen we ontspannen bij de 'Champagne Pools'. Deze 'baden' waren volgelopen gaten aan de kustlijn. De rotsen schermden de oceaan af, waardoor je veilig kon zwemmen zonder haaien, kwallen of ander gespuis. De golven bonkte tegen rotsen omhoog waarna het bruisend (als champagne) naar beneden kwam dwarrelen, vandaar de eerder genoemde naam.

Na een onvergetelijke trip op het eiland gingen terug naar Rainbow Beach. Na een heftige afterparty in het hostel was het tijd om verder te gaan met mijn reis. Dit was ongetwijfeld een van de leukste en mooiste dingen die ik heb gedaan in Australie. (Foto's/ filmpjes heb ik onlangs geplaatst op facebook.)

Zoals ik al zei ben ik nu in Rainbow Beach. Morgen ga ik naar Whitsunday Island. Hopelijk wordt dit net zo'n onvergetelijke trip. Zoals ik al zei heb ik een aardig stukje gereisd. Mijn belevenissen tijdens deze reis zal ik spoedig met je delen via een nieuw verslag... wordt vervolgd!!

See ya!!


Met vriendelijke groet,

R. the Dude

  • 30 Maart 2014 - 20:30

    Resi:

    Weer een super mooi reisverslag, nog heel reisplezier groetjes vanuit Waspik

  • 02 April 2014 - 20:53

    Harm:

    Mooi verslag Ruud! Nog veel plezier daar!! Gr. Harm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Ruud

Dames en heren, eindelijk is het dan zover!! Op maandag 13 januari 2014 vlieg ik naar het prachtige Australïe! Op 15 januari zal ik voet op Australische bodem zetten, en wel in het zonnige Sydney. Vanaf hier zal ik vier maanden gaan backpacken en genieten van cultuur, natuur, liefde en al het ander moois wat dit land te bieden heeft. Vanaf Sydney trek ik via het binnenland richting het oosten, waarbij Cairns het eindpunt zal zijn. Gedurende deze trip door 'the outback' reis ik hoofdzakelijk door de uitgestrekte landschappen van Australië, lichtelijk afgezonderd van de bewoonde wereld. Daarna vervolg ik mijn reis terug naar Sydney via de paradijselijke en alom bekende 'east coast'. Hier zal ik me mengen tussen de surfdudes, waarbij er tijd is voor surfen, sporten, zonnen en chillen. Eenmaal aangekomen in Sydney neem ik het vliegtuig naar Bangkok/ Thailand, om daar uiteindelijk nog één maand te gaan genieten van hopelijk een fantastisch avontuur! Via deze blog zal ik je op de hoogte houden van mijn persoonlijke ervaringen en avonturen, gedurende deze trip. Groetjes, Ruud

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 4428

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Januari 2014 - 28 Mei 2014

Australië

Landen bezocht: