van Byron Bay tot Brisbane - Reisverslag uit Bongaree, Australië van Ruud Heuvel - WaarBenJij.nu van Byron Bay tot Brisbane - Reisverslag uit Bongaree, Australië van Ruud Heuvel - WaarBenJij.nu

van Byron Bay tot Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Ruud

07 Maart 2014 | Australië, Bongaree

G'day mate!

Zie hier een nieuw reisverslag, ditmaal vanuit Brisbane.

Byron Bay
In deze stad ben ik zo'n twee weken gebleven. Hier ben ik relatief lang gebleven, puur omdat het er zo leuk was. Mijn hostel was op twee minuten afstand van het strand en het centrum. De nodige tijd heb ik dan ook doorgebracht aan het strand, in het hostel en in het centrum. Hier heb ik vooral veel gerelaxt, waaronder zonnen, surfen, en zwemmen. Op een dag zag ik iets zwemmen in het water en vroeg me af wat dat zou kunnen zijn. Ik ging naar het hostel om mijn snorkelset te pakken. Toen ik eenmaal mijn hoofd in het water stak zag ik allerlei vissen. Dit was super mooi. Het water is mooi blauw en helder waardoor je makkelijk tot de bodem kan kijken. Vooral als het weinig waait kun je ongestoord langs de kustlijn snorkelen. Dit heb ik dan ook vele uren met veel plezier gedaan!

Aquarius
Tijdens mijn verblijf in Byron heb ik gewoond in Aquarius. Dit is een groot hostel met allerlei faciliteiten zoals zwembad, bar en terras. Ik sliep in een 'mixed-room', waarbij we met totaal twaalf mannen en/of vrouwen de kamer moesten delen. Hier was eigenlijk altijd wel wat te doen. Overdag kon je voetbal en Olympische Spelen kijken of relaxen aan het zwembad. Ook de avond was er altijd wel wat te doen. In het hostel werd er iedere avond iets georganiseerd, van karaoke-, quiz- tot ping pongavond. Vaak gingen we hier met een groepje heen om wat te drinken. Op de eerste verdieping was een bovendek waar ook de slaapkamers waren. Als het avond werd ging iedereen buiten zitten om wat te kletsen en te (in)drinken. Later op de avond gingen de meeste naar de hostelbar, het strand of stappen. Dit was elke avond één groot gekkenhuis. Hier heb ik dan ook de meest hilarische en extreme dingen meegemaakt. Het probleem in Byron was echter dat er een extreem strikt beleid was omtrent stappen. Openbaar een biertje drinken was verboden en clubs gingen dicht rond 01:30. Dit was nogal in tegenstrijd met de feestelijke ambities van ons. Als de security dacht dat je dronken was werd je de kroeg uitgezet. Een keer mocht ik de kroeg niet binnen omdat de beste man vond dat ik er moe uitzag. Maar enfin, we hebben er een prachtige tijd gehad die we niet snel zullen vergeten!

Sporten
Voor de mensen die denken dat ik alleen maar aan het zonnen en feesten ben, die hebben het mis. Vrijwel elke dag ga ik hardlopen, om zo toch een beetje fit en 'in shape' te blijven. Het liefst langs de kust of in een park. Onderweg stop ik vaak om wat push-ups te doen. Dit heb ik inmiddels opgebouwd tot zo'n 30 a 40 keer per sessie. Wellicht ontstaan er ooit nog wat spierballen, wie weet.:)
Aangezien ik in Nederland altijd een druk leven had met studie, werk, voetbal etc. wilde ik mezelf in Australië toch op een bepaalde manier blijven uitdagen. Daarom had ik mezelf voor vertrek voorgenomen om te blijven sporten en vooral gezond te eten. Dit betekent geen frisdrank meer en geen snoep. Tot op heden is dit nog steeds gelukt. Ik drink alleen water en als het moment daar is geniet ik uiteraard van een pilsje en/ of wijntje. Door dit “Rudieet” ben ik inmiddels zelfs afgevallen. In combinatie met het hardlopen voel ik mezelf fit en bovenal erg goed!

Surfers Paradise
Op advies van mijn Duitse kamergenoten uit Byron ben ik voor drie dagen naar Surfers Paradise gegaan. Dit was eigenlijk hetzelfde leven als in Byron. De stad was echter een stuk groter. Er was een kilometers lang strand, omringd door wolkenkrabbers. Hier ben ik voornamelijk naar het strand gegaan en s’avonds zijn we met het hostel op stap geweest. Dit hostel was vrij rampzalig maar tegelijkertijd ook super grappig. Het hostel heet ‘Sun & Surf’. Toen ik er aankwam moest ik meteen denken aan de britse tv-serie ‘Paradiso guest house’. Het aanwezige personeel wat er rondliep was een zootje ongeregeld. Ze liepen heel de dag tegen elkaar te schreeuwen en te vloeken, wat natuurlijk hilarisch was. Ondanks dat probeerde ze er op hun eigen manier elke dag weer iets leuks van te maken, o.a. door flauwe spelletjes en het zingen van liedjes. Ik kon hier de humor wel van inzien en heb dan ook genoten van dit opmerkelijke schouwspel.

Ruud en zijn vrienden
Terwijl familie en vrienden in Nederland verblijven, heb ik hier inmiddels ook een aardig ‘sociaal leven’ opgebouwd. Ik heb inmiddels al veel mensen leren kennen, waarmee ik nog steeds contact heb. Daarnaast ontmoet ik iedere dag weer nieuwe mensen, uit allerlei landen. Vooral bij aankomst in een nieuw hostel moet je blijven 'netwerken' om steeds weer nieuwe maatjes te vinden en behouden. Als je geen initiatief en interesse toont, ga je een vrij eenzame en kansloze tijd tegemoet. Tot op heden gaat dit vrij eenvoudig. Overigens reist vrijwel iedereen aan de East Coast richting het noorden of zuiden. Hierdoor is de kans groot dat je elkaar elders weer tegen het lijf loopt. Het is soms best raar als je iemand na een maand ergens treft. De meeste mensen kennen me als ‘rudeboy’, ‘ ruud the dude’ of simpelweg 'the dutch guy’. Zodra ik mezelf voorstel en zeg: I am Ruud [rude], kijken ze toch een beetje raar op. Vandaar dat zij of ik meestal een andere naam verzinnen. Gelukkig heeft ook een voordeel. Door dit voorval wordt mijn naam niet snel vergeten.. Lekker makkelijk!:)

Brisbane
Momenteel verblijf ik Brisbane. Ik verblijf in een hostel in Chinatown. De voornaamste reden dat ik naar deze grote stad ben gegaan is vanwege het Future Music Festival. Tijdens mijn eerste week ik Sydney zag ik een flyer van dit feest. Met een groepje huisgenoten van toen hadden we besloten om naar Brisbane te gaan en elkaar tijdens het festival weer te treffen.
Dit was een groot evenement met grote artiesten, waaronder mijn favorieten: Hardwell en KnifeParty. De afgelopen weken had ik hier dan ook erg naar uitgekeken. Eenmaal aangekomen op het festival was het één groot feest. Het was zo'n 25 graden en de sfeer wat perfect! Deze dag was echt geweldig! Het was een verademing om weer eens wat goede muziek te horen. Rond een uur of 22:00 was het afgelopen en gingen we met een moe maar voldaan gevoel naar huis.

De overige drie dagen in Brisbane ben ik vooral in mijn eentje op pad gegaan. Overdag heb ik veel gewandeld, om zo de stad te kunnen verkennen. Deze is echter heel groot waardoor ik heel veel kilometers heb gemaakt. Dit had als gevolg dat ik in de avonden zo moe was dat ik niet zo heel veel meer heb gedaan. Je zou het misschien niet verwachten maar het leven als backpacker is vrij intensief. Hierbij maak je lange dagen, waarbij je weinig en moeizaam slaapt. Vandaar dat ik nodig toe was aan wat rust. Daarnaast ben een dag met een vriend uit Zwitserland wat gaan chillen aan een kunstmatig strand midden in de stad. Dit was een super vreemd gezicht. Met de wolkenkrabbers in het vizier lagen wij op een strand.
Echter ben ik één keer op stap geweest hier in de stad. Ik ging wat drinken met mijn nieuwe kamergenoten uit Engeland. Aangezien ik eigenlijk op tijd naar bed wilde gingen we toch maar een klein pilsje drinken. Deze meting liep echter compleet uit de hand, wat uitliep op één grote alcoholische veldslag. De dag erna lagen we laveloos in bed terwijl niemand ook maar iets kon herinneren van die avond. De stempels op de arm herinnerde ons er aan dat we in een kroeg en een (nacht)club waren geweest, maar verder was het een groot mysterie. Maar ach, gelukkig hebben we de foto’s nog:)

De komende dagen worden weer lekker actief. Vandaag vertrek ik naar Noosa. Dit is een klein stadje met mooie stranden en veel natuur. Hier verblijf ik twee dagen. Daarna is het tijd voor wat actie! Ik heb een groepsreis geboekt naar de Fraser Islands. Dit is een prachtig eiland waar van alles te doen is. Met een luxe zeilboot reizen we naar het eiland. Vervolgens gaan we per 4x4 jeeps het eiland verkennen langs stranden, meren en wildernis. Hier zullen we ook twee nachten blijven kamperen. Daarna vervolg ik mijn reis via verschillende dorpen en eilanden naar Cairns. Van Cairns vlieg ik vervolgens naar Sydney, om uiteindelijk het vliegtuig naar Bangkok te nemen.

Groetjes,

Ruud


  • 07 Maart 2014 - 07:06

    Resi:

    Hoi Ruud, fijn om weer een reisverslag van je te lezen en het ga je goed zo te lezen.Geniet maar lekker daar, het ga je goed Ruud. Lieve groetjes van Resi

  • 07 Maart 2014 - 07:27

    Inge:

    Wauw Ruud, wat een super leuk verhaal weer. Had er gisteren aan gedacht dat ik wel weer toe was aan een update. Af en toe zie ik via koen Nog wat op de app voorbij komen.
    Zo te lezen verveel je je eigen nog niet en zorg je ervoor dat mensen je kennen en onthouden.
    Nog mega veel plezier en ik heb nu al weer zin in een volgend verslag.
    Groetjes Inge

  • 07 Maart 2014 - 10:26

    Bas:

    Hoi Ruud,

    Goed te horen dat het je goed gaat. Geniet ervan en zorg je dat je niet slechts een ons weegt als je terug komt :P.

    Groeten Bas

  • 09 Maart 2014 - 12:09

    Marloes:

    Hey Ruud, wat een vermakelijk verslag! Fijn dat het allemaal goed blijft gaan en dat je veel vrienden blijft maken. Super! Leuk ook dat mn voorspelling over je naam klopte, haha. Heel veel plezier op Fraser Island. Ik kijk alweer uit naar de foto's en het volgende verslag!
    Heel veel groetjes,
    Je zussie x.

  • 26 Maart 2014 - 22:49

    Nancy :

    Hoi Ruud. Heb zojuist jou verslag gelezen. Beetje laat maar dacht er net aan.
    Erg leuk hoe je het verteld en super leuk wat je allemaal meemaakt.
    Zoals ik je al zei "ben best jaloers" geniet er nog vollop
    van en ik hoor wel of je weer wen nieuw reis verslag hebt gemaakt. Of
    Is er die al?
    Groetjes Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bongaree

Ruud

Dames en heren, eindelijk is het dan zover!! Op maandag 13 januari 2014 vlieg ik naar het prachtige Australïe! Op 15 januari zal ik voet op Australische bodem zetten, en wel in het zonnige Sydney. Vanaf hier zal ik vier maanden gaan backpacken en genieten van cultuur, natuur, liefde en al het ander moois wat dit land te bieden heeft. Vanaf Sydney trek ik via het binnenland richting het oosten, waarbij Cairns het eindpunt zal zijn. Gedurende deze trip door 'the outback' reis ik hoofdzakelijk door de uitgestrekte landschappen van Australië, lichtelijk afgezonderd van de bewoonde wereld. Daarna vervolg ik mijn reis terug naar Sydney via de paradijselijke en alom bekende 'east coast'. Hier zal ik me mengen tussen de surfdudes, waarbij er tijd is voor surfen, sporten, zonnen en chillen. Eenmaal aangekomen in Sydney neem ik het vliegtuig naar Bangkok/ Thailand, om daar uiteindelijk nog één maand te gaan genieten van hopelijk een fantastisch avontuur! Via deze blog zal ik je op de hoogte houden van mijn persoonlijke ervaringen en avonturen, gedurende deze trip. Groetjes, Ruud

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 4433

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Januari 2014 - 28 Mei 2014

Australië

Landen bezocht: